גם למרשמים לתרופות קבועות שאתם נוטלים יש תוקף או, במילים אחרות: ניתן להשתמש בהם רק עד לתאריך המצוין. כאשר תוקף של המרשם עומד לפוג, יש צורך להנפיק מרשם חדש.
חידוש מרשם קבוע בכללית און־ליין (נייח ומובייל)
ניתן לחדש מרשם בכמה סוגי הזדהות:
• הזדהות עם תעודת זהות ותאריך לידה ("ללא סיסמה") - למעבר להזדהות
• הזדהות עם קוד משתמש וסיסמה/קוד חד־פעמי בסמס.
הגעה לשירות עם קוד משתמש וסיסמה/קוד חד־פעמי בסמס
1. נכנסים לאתר כללית און־ליין.
2. מזדהים באמצעות קוד משתמש וסיסמה או עם קוד חד־פעמי ב־SMS.
2. לאחר ההזדהות מועברים ישירות לעמוד שבו ניתן לשלוח פניייה.
3. בשדה "סוג הבקשה" בוחרים "מרשמים לתרופות".
4. משיבים "כן" לשאלה שבתחתית המסך בנוגע לחידוש מרשמים.
5. בחלון שנפתח מסמנים את התרופות הרלוונטיות ולוחצים על "הוספה".
8. בודקים שמספר הטלפון שמופיע בשדה "טלפון ליצירת קשר" מעודכן.
9. לוחצים על "שליחה".
חידוש מרשם קבוע באפליקציית כללית
1. נכנסים לאפליקציית כללית ומזדהים.
2. בוחרים את המשתמש או את המשתמשת שבעבורם רוצים לחדש תרופות.
3. בסרגל העליון בוחרים "מרשמים ותרופות".
4. בוחרים "לחדש מרשם קבוע".
5. ממשיכים לפי ההנחיות.
חידוש מרשם קבוע בווטסאפ
יש להתחבר לשירות ווטסאפ למרפאה ולפעול לפי ההנחיות.
חידוש מרשם קבוע בטלפון
• בחיוג למרפאה שלך (שירות עצמי ללא נציג) - המתינו לאפשרות לקבל שירותי משרד בשירות עצמי ופעלו לפי ההנחיות.
• בשיחה למוקד 2700* (שירות עצמי ללא נציג) - כאשר תתבקשו, אמרו "חידוש מרשם" ופעלו לפי ההנחיות.
• בתור טלפוני עם רופא/ת המשפחה.
חידוש מרשם קבוע במסרון SMS
10 ימים לפני שיפוג התוקף של מרשם התרופות הקבועות שלכם תקבלו מסרון SMS לטלפון הנייד שמעודכן במערכות כללית.
שלחו את הספרה 1 בהודעה חוזרת, והבקשה לחידוש המרשם תועבר לרופא או לרופאה שלכם.
הוא או היא יבחנו את הבקשה, ותישלח לכם תשובה במייל או ב־SMS (לפי המידע שמוגדר בכללית און־ליין).
שימו לב: במעט מהמקרים הרופא או הרופאה יבקשו מידע נוסף (למשל ביצוע בדיקות דם) לפני שהם יאשרו את הבקשה.
איך מחדשים מרשם קבוע לבן משפחה או לבת משפחה מתחת לגיל 18?
אם אתם רוצים לבקש חידוש מרשם לתרופה של הילד או של הילדה, יש לעבור ללשונית שלו או שלה ומשם להגיש את הבקשה.
• באתר: לחצו על השם של הילד או של הילדה.
• באפליקציה: בוחרים בן/בת משפחה בחלק העליון של המסך.
דברים שחשוב לדעת
• זמן הטיפול בבקשה הוא עד 4 ימי עבודה.
• ניתן לעקוב אחר סטטוס הבקשה בתחתית העמוד ("רשימת הבקשות שלך").
• אם לרופא או לרופאה שלך יהיו שאלות נוספות, הם ייצרו איתכם קשר.
• בסיום הטיפול בבקשה נעדכן אתכם במייל או ב־SMS.
• תוכלו לצפות במרשמים שהונפקו בשירות "תרופות ומרשמים" (לאחר הזדהות - עם שם משתמש וסיסמה או עם קוד חד־פעמי - תועברו ישירות לשירות).
• בבתי מרקחת של כללית או בבתי מרקחת שנמצאים בהסדר עם כללית אין צורך להציג את המרשמים (למעט תרופות מסוימות).
- איתור בתי מרקחת ללקוחות כללית
• בבתי מרקחת פרטיים יש להציג מרשם מודפס.
• אם בשדה "סוג הפנייה" אין אפשרות לבקש מרשמים לתרופות, ייתכן שהרופא או הרופאה אינם מקבלים בקשות באינטרנט. פנו למרפאה שלכם.
מהו התוקף של המרשם שלי?
ניתן לבדוק דרך שירות "תרופות ומרשמים": לאחר הזדהות - עם שם משתמש וסיסמה או עם קוד חד־פעמי - תועברו ישירות לשירות. למידע נוסף.
תוקף של מרשמים לפי סוג התרופה:
• תרופה למחלה זיהומית (אנטיביוטיקה, תכשיר אנטי־פטרייתי) - 10 ימים.
• תרופות שמוגדרות סם מסוכן (למשל חלק מהתרופות להפרעות קשב) - 15 יום.
• תרופה פסיכוטרופית (למשל נוגדי דיכאון) - 30 יום.
• תרופה לשימוש כרוני או לטיפול מתמשך - 30 יום.
• גלולות למניעת היריון - חצי שנה.
• תוקף למרשם לתרופות שאינן מופיעות למעלה - 3 חודשים.