חיפוש

dsdsdsd

השתלת שתל קוכליארי (שתל שבלול)

קוד שירות:
75014

הזכויות שלך: השתלה של שתל קוכליארי (שתל שבלול) לשיקום השמיעה, כולל סוללות, תחזוקה ושדרוג המכשיר. השירות ניתן בסל הבסיסי

עודכן: 18.03.2025
השירות ניתן בשל מספר מצבים רפואיים:

  • חירשות דו־צדדית
    ​מתחרשים חדשים/לקויי שמיעה ששמיעתם הידרדרה ועונים על כל התנאים הבאים:
    • ליקוי שמיעה חמור או עמוק.
    • מיצוי של שימוש קודם במכשירי שמיעה המותאמים באופן אופטימלי, וחוסר יכולת להפיק מהם תועלת שמיעתית.
    • קיום של "שפה דבורה".
    • הבנ​ת דיבור נמוכה בשיעור של 50% או פחות עם שימוש במכשירי שמיעה המותאמים באופן אופטימלי בתנאי רעש יחס אות לרעש של +10 דציבל.
    • במקרים של לקות ראייה נלווית או מתפתחת ובסינדרומים, ניתן לשקול השתלה קוכליארית גם אם לא מתקיימים כל התנאים שלמעלה. כל מקרה יידון לגופו.​
  • חירשות חד־צדדית עצבית תחושתית SSD
    מטופלים שסובלים מחירשות חד־צדדית עצבית תחושתית SSD חמורה או עמוקה באוזן אחת ועומדים בכל התנאים הבאים:
    • האוזן השנייה מתפקדת היטב-ממוצע בתדירויות הדיבור עד 30 דציבל כולל.
    • ​סף השמיעה הממוצע​ בטווח תדירויות הדיבור באוזן הלקויה הוא 70 דציבל ויותר.​
  • אסימטריה בין האוזניים (עד גיל 6 שנים)
    ​מטופלים עד גיל 6 (יום הולדת 6) שמתקיימים לגביהם כל התנאים הבאים: 
    • האוזן החירשת מתאימה להשתלת שתל קוכליארי בהתאם לקריטריונים בסל הבריאות.
    • באוזן "הטובה" ממוצע תדרי הדיבור גרוע מ־50 DB.
    • ​לאחר ניסיון שיקום שמיעתי מלא ומקצועי, נקבע שלא ניתן לשקם באופן מיטבי את השמיעה באוזן "הטובה" באמצעות מכשירי שמיעה (הן בהולכת אוויר והן בהולכת עצם).​​
  • חירשות אסימטרית
    ​מטופלים הסובלים מחירשות אסימטרית (אוזן אחת חירשת והאוזן השנייה עם לקות שמיעה).

    המטופל השתמש/התנסה במכשיר שמיעה קונבנציונלי המותאם בצורה אופטימלית, באוזן החירשת, ולמרות זאת תפקודו השמיעתי ויכולת ההבנה שלו ירודים.​​​​
השתלת שתל קוכליארי אחד ואחזקתו.​
הי​​דעת?
בניתוח שתל קוכליארי (שתל שבלול) מושתלות אלקטרודות בקוכליאה (שבלול האוזן), ואלה מחוברות למעבד חיצוני. גירוי ​הקול מומר לגירוי חשמלי ומועבר לתאי העצב ומהם למוח.​​​​​
לקבלת השירות נדרש אישור מקדים של הגורם המקצועי המוסמך בכללית.

בחרו שלב בתהליך כדי לקבל הנחיות מותאמות:

  • אין לי הפניה להשתלה
    1. יש לקבל הפניה לבדיקת שמיעה מרופא או מרופאת אף־אוזן־גרון. 
      זימון תור לרופא/ה 
    2. חייגו 2700*​​ לזימון תור לבדיקת שמיעה (אין אפשרות לקבוע תור ​בכללית און־ליין/אפליקציה) ​
    3. קבעו תור לרופאה או לרופא שהפנו אתכם כדי לדון בתוצאות הבדיקה (יש להביא עמכם את התוצאות). 
    4. אם יוחלט שהשיקום המתאים הוא בעזרת שתל שבלול תקבלו הפניה למרכז משתיל​.​
    5. הזמינו תור ישירות מול המרכז המשתיל​. ניתן לפנות לכל בית חולים של כללית וכמו כן לבתי חולים שאינם של כללית אם הם כלולים בהסדרי הבחירה הרלוונטיים למטופל. לרשימת בתי החולים
    6. ב​מרכז המשתיל יערכו לכם סדרת בדיקות נוספות ואם תימצאו מתאימים להשתלה תקבלו הפניה להליך.​​
  • יש לי הפניה להשתלה
    1. במרכז המשתיל ימלאו עבורכם טופס מועמדות לניתוח שתל קוכליארי.
    2. בקשו ממשרד המרפאה שלכם בכללית להקים בקשה לאישור מקדים לשתל קוכליארי, בצירוף הטופס שקיבלתם​.
    3. הבקשה תועבר לבחינה של ​הגורם המוסמך בכללית.
    4. לאחר ההחלטה תעודכנו במסרון סמס ו/או בשיחת טלפון.​
    5. אם הבקשה אושרה, יונפק טופס התחייבות (טופס 17) ​עבור בית החולים שהפנה אתכם לניתוח (תוקף הטופס הוא לשנה).
    6. יש לתאם תור לניתוח ההשתלה ישירות מול בית החולים.

בחרו בסוג השירות כדי לדעת למי לפנות:

  • ציוד שוטף וציוד מתכלה
    כללית הנדסה רפואית אחראית לטיפול השוטף בציוד הנלווה ובציוד המתכלה לשתל הקוכליארי לאחר השתלתו.
    ניתן לפנות לכללית הנדסה רפואית בדרכים הבאות:
  • סוללות וטבליות ייבוש
    ​ההזמנה נעשית החל מהשנה השנייה דרך כללית הנדסה רפואית.

    ניתן לפנות לכללית הנדסה רפואית בדרכים הבאות:
  • תקלה במעבד/חלקי חילוף
    ​יש לפנות לספק השתל.
  • שדרוג למעבד
    ​יש לפנות למרפאה שבה נעשתה ההשתלה.
  • אובדן מעבד
    ​יש לפנות למשרד המרפאה שלכם בכללית.​
​​​​​
לקוחות כללית מושלם מקבלים את כל השירותים שבסל הבסיסי.
מה מגיע לי בכללית מושלם?​​

​​​​​
לקוחות כללית מושלם מקבלים את כל השירותים שבסל הבסיסי.
מה מגיע לי בכללית מושלם?​​

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לך על כללית...

רוצה לשמוע טיפה?

צריך רק למלא את הטופס - אנחנו נעשה את השאר

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש