החל מ־1 בספטמבר 2021 ניתן החזר עבור טיפולים במכונים פרטיים רק באישור מראש של הגורם המקצועי המוסמך בכללית, ובתנאי שאין מסגרת חלופית במחוז עבור אבחון או טיפול, ובמצבים מסוימים בלבד.
שימו לב: כללית אינה מחויבת לתת החזר. האישור ניתן על בסיס החלטה מקצועית.
מצבים שבהם עשוי להינתן החזר
- טיפולים או אבחונים שאושר עבורם החזר ושבוצעו לפני 1 בספטמבר 2021 - המשך הטיפול יאושר כרצף טיפולי עד סיום סדרת הטיפולים. אם הילד או הילדה חוזרים לטיפול לאחר הפסקה של למעלה מ־3 חודשים - לא יינתן אישור אוטומטי להמשך החזרים.
- ילדים על הספקטרום האוטיסטי/ילדים סומטיים/ילדים עם חשד לאיחור התפתחותי ניכר (חשד לתפקוד מתחת ל־sd2 בתחום המבוקש) - יאושר החזר פרטי אם אין חלופה סבירה דרך הסל.
- ילדים שמתגוררים באזור מרוחק - יאושר החזר פרטי אם אין טיפול במסגרת הקופה/הסדר במרחק של 30 קילומטר מהבית.
- ילדים עד יום הולדת 5 ללא הפרעה משמעותית (תפקוד מעל sd2) - ניתן לפנות מראש (לפני התחלת הטיפול) לספק פרטי כדי לברר בנוגע לאפשרות למתן החזר אם אין חלופה סבירה דרך הסל.
באילו מקרים לא יינתנו החזרים?
ילדים מגיל 5 שנים ומעלה, ללא הפרעה משמעותית, שלא היו במסלול החזר עד כה, לא יוכלו לקבל החזר על אבחונים/טיפולים פרטיים. ילדים אלה ישובצו אצל ספקי ההסדר (טופסי 17) ומכוני הקהילה.