חיפוש

dsdsdsd

מערכות תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח)

קוד שירות:
71687 71694 71695

הזכויות שלך: מערכת תקשורת תומכת וחלופית ומערכת מיקוד מבט. השירות ניתן בסל הבריאות הבסיסי

עודכן: 02.04.2025
מטופלים שזקוקים לפתרונות תקשורת תומכת וחלופית לצורך תפקוד יומיומי. 
מערכת תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח) ללא עלות. במקרה הצורך תינתן גם מערכת מיקוד מבט ללא עלות.
התהליך לקבלת המערכת כולל כמה שלבים:

  1. הפניה מקלינאי/ת תקשורת מלווה לתהליך התאמת מערכת תת"ח.
  2. המלצה מקלינאי/ת תקשורת או ממרפא/ת בעיסוק על הרכב מערכת תת"ח מתאימה.
  3. אישור להתנסות במערכת.
  4. קבלת המערכת לתקופת ניסיון. 
  5. אישור סופי לשימוש במערכת. 
בחרו שלב בתהליך כדי לקבל הנחיות ומידע מפורטים:

  • 1. הפניה לתהליך התאמת המערכת
    1. במקרים מסוימים של צורך בשיקום דיבור ייקבע על ידי קלינאי/ת התקשורת המלווה, או הצוות המטפל בשילוב קלינאי/ת תקשורת, כי המטופל נזקק למערכת תקשורת חלופית וכי אינו מתאים לשיקום בדרך אחרת.
    2. במקרה כזה יופנה המטופל לקלינאי/ת תקשורת מתאים/ה כדי להתחיל בתהליך ההתאמה. 
      במטופלים עם מחלה שפוגעת בתפקוד מוטורי, אך ללא פגיעה קוגניטיבית או פגיעה בתפקודי שפה, ההפניה יכולה להיות גם למרפא/ת בעיסוק.
      הגורם שאליו יופנה המ
      טופל ייבחר בהתאם למסגרת שבה שוהה המטופל (בית חולים, קהילה, מסגרות רווחה וכן הלאה). ​
  • 2. המלצה מקלינאי/ת תקשורת או ממרפא/ת בעיסוק
    1. מגיעים לפגישה עם קלינאי/ת התקשורת או המרפא/ה בעיסוק. 
    2. אם הגורם שאליו הופניתם יחליט כי יש צורך, הוא ימלא טופס המלצה ובו יציין את סוג המערכת הנדרש ואת הרכב חלקיה.


  • 3. אישור להתנסות במערכת
    1. הקלינאי או המרפא בעיסוק יקים בקשה לצורך קבלת אישור לשירות ויצרף לה את ההמלצה וכן מסמכים רפואיים ודוחות מהמסגרת שבה שוהה המטופל.
    2. הבקשה תועבר לאישור של הגורם המקצועי המוסמך בכללית.
    3. לאחר שיתקבל אישור, תעודכנו במסרון סמס. 
    4. ניתן להתחיל בתהליך ההתנסות במערכת.​


  • 4. קבלת המערכת לתקופת ניסיון
    1. ספק המערכת ייצור איתכם קשר לצורך תיאום התקנת המערכת לתקופת ניסיון של שלושה עד שישה חודשים
    2. הספק יתקין מערכת בבית המטופל או במסגרת שבה הוא שוהה וידריך אותו לשימוש נכון בה. בעת המסירה תתבקשו לחתום על טופס התחייבות להחזרת ציוד בסיום השימוש​.
    3. לאורך התקופה יערוך הגורם הממליץ (קלינאי/ת התקשורת או המרפא/ת בעיסוק) ביקורים אצל המטופל (לרוב אחד עד שלושה) כדי לעזור בהטמעת המערכת, והקלינאי/ת המלווה יתמוך בתהליך. 
  • 5. אישור סופי לשימוש במערכת
    1. ​בתום תקופת ההתנסות ייערך מפגש נוסף עם קלינאי/ת התקשורת או המרפא/ת בעיסוק, שבו הגורם יבצע הערכה חוזרת ויכתוב דו"ח מסכם.
    2. הגורם יקים בקשה לאישור לצמיתות (או לחלופין להחלפת המערכת) ויצרף אליה את הדו"ח המסכם שמילא יחד עם טופס המלצה
    3. הבקשה תועבר לאישור של הגורם המקצועי המוסמך בכללית.
    4. לאחר שיתקבל אישור, תעודכנו במסרון סמס.



  • על המערכת חלה אחריות לכל תקופת הזכאות, והיא כוללת תקלות הנגרמות מבלאי סביר. יש לפנות לספק המערכת למימוש האחריות:
    גטר: 03-5766780​
    נס מט"ח: ליצירת קשר
  • במקרה של נזק שאינו נחשב לבלאי סביר ייתכן חיוב כספי. כללית הנדסה רפואית תבחן את המקרה ותקבע את גובה ההשתתפות העצמית.
  • לשאלות נוספות ניתן לפנות למוקד כללית הנדסה רפואית (בפנייה טלפונית יש לבחור בשלוחה 4).





​​​​​
לקוחות כללית מושלם מקבלים את כל השירותים שבסל הבסיסי.
לזכויות שלך בכללית מושלם​

​​​​​
לקוחות כללית מושלם מקבלים את כל השירותים שבסל הבסיסי.
לזכויות שלך בכללית מושלם​

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לך על כללית...

רוצה לשמוע טיפה?

צריך רק למלא את הטופס - אנחנו נעשה את השאר

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש