ייעוץ רוקחי הוא שירות שכללית מציעה ללקוחותיה. במסגרת השירות, לקוחות שרוצים בכך מקבלים פגישת ייעוץ אישית עם רוקח או רוקחת שמדריכים אותם לגבי שימוש בתרופות מרשם שקיבלו, תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה, ומסייעים בהתמודדות עם בעיות או קשיים ביישום הטיפול התרופתי.
למי זה מתאים?
השירות זמין לכל לקוחות כללית אבל ההדרכה מומלצת במיוחד ללקוחות הנוטלים 6 תרופות או יותר וזקוקים לסיוע בהבנה וסידור נטילת התרופות, שכמתחילים טיפול חדש או משתחררים מאשפוז.
איך זה עובד?
פונים לרוקח או לרוקחת באחד מבתי המרקחת של כללית, חותמים על טופס הסכמה לקבלת השירות והם יתאמו לכם פגישה בבית המרקחת או בטלפון.
השירות אינו כרוך בתשלום.
כהכנה לפגישה הרוקחים יעברו על רשימת התרופות והתיק הרפואי ויבחנו פרמטרים חשובים, כמו:
• התאמה בין התרופות לאבחנות הקיימות.
• מינוני התרופות והתאמתם למצבכם הרפואי.
• אינטראקציות בין תרופתיות.
• איזון מחלות כרוניות כמו סוכרת, יתר לחץ דם והיפרליפידמיה (Hyperlipidemia).
• רכישת התרופות הדרושות.
במקרים מסוימים הרוקחים יבחרו להתייעץ עם רופא או רופאת המשפחה – בייחוד במצבים שבהם נחוצות הבהרות נוספות לגבי הטיפול התרופתי.
מה קורה בפגישה עצמה?
במהלך הפגישה הרוקח או הרוקחת ישאלו שאלות על אופן נטילת התרופות ויוודאו שאתם
מיישמים את הנחיות הטיפול באופן שיסייע לכם להפיק ממנו את מירב התועלת.
הרוקח יסביר על אופן השימוש הרצוי בתרופות, תוך מתן דגשים להיבטים חשובים שקשורים לטיפול, שימוש נכון באביזרים (משאפים ועוד), אחסון נכון ועוד.
בנוסף בודקים הרוקחים שאין כפילויות בטיפולים התרופתיים, מזהים תופעות לוואי שנגרמות מתרופות מסוימות ומוודאים שהנחיות הטיפול ברורות לכם.
בסיום ההדרכה תקבלו דף הדרכה שמפרט את התרופות השונות ואת אופן השימוש בהן, כמו גם כל מידע נוסף שיש לדעת בקשר לתרופה.
לנוחיותכם, דף ההדרכה יופיע גם באזור האישי באון־ליין של כללית והרופא או רופאת המשפחה שלכם יקבלו סיכום של המפגש.
כל שינוי בטיפול התרופתי ייעשה בהוראת הרופא ובהשגחתו בלבד.
בואו להתייעץ עם הרוקחים המומחים שלנו!
* המידע המופיע במדריך הוא לידיעה כללית בלבד. יש לעיין בתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות