כללית מאפשרת גם למי שמתמודדים עם לקויות ראייה ועם עיוורון ליהנות ממגוון השירותים הדיגיטליים שלה. ואכן לקוחות רבים של כללית שלהם מוגבלויות בראייה נהנים כיום מכל השירותים הדיגיטליים של כללית, ובהם אתר המידע, כללית און־ליין, אפליקציית כללית ואפליקציית 40 שבועות.
כדי להעניק למבוטחים מוגבלי הראייה חוויית גלישה יצרה כללית קשר עם "מרכז שיקום מגדל אור" שהוא מרכז שעוסק בשיקום תפקודי ותעסוקתי של אנשים המתמודדים עם לקויות ראייה ועם עיוורון. את "מגדל אור" מפעילה עמותת "יעדים לצפון" מיסודה של קרן רש"י.
לקוחות כללית שמתמודדים עם עיוורון או עם לקות ראייה יכולים לקבל את השירות בטלפון שמספרו 9366*.
מוקד התמיכה הטכנולוגי של "מגדל אור" הוא הראשון מסוגו בישראל שמספק מענה מותאם למי שמתמודדים עם עיוורון ורוצים להשתמש במחשבים, בטלפונים חכמים ובעזרים אלקטרוניים שונים.
אנשים שמתמודדים עם לקות ראייה או עם עיוורון אינם יכולים לקבל סיוע ממוקדי תמיכה טלפוניים רגילים כאשר הם נתקלים בבעיה טכנית בזמן גלישה באינטרנט, בעת שימוש במחשב או בטלפונים חכמים, כיוון שאנשי התמיכה במוקדי השירות השונים אינם מיומנים בהנחייתם, ולא עומד לרשותם הציוד הייעודי הנדרש. לעומת זאת, הנציגים במוקד "מגדל אור" מתמודדים אף הם עם ליקויי ראייה ועם עיוורון ומומחים בטכנולוגיות נגישות.
כיצד ניתנת התמיכה?
לרשות המבוטח שמתמודד עם לקות ראייה עומד ציוד ייעודי שכולל עמדת מחשב, צג ברייל וכן תוכנת קורא מסך ותוכנת הגדלה. צג ברייל הוא מכשיר שממנו עולים ויורדים פינים שיוצרים אותיות ברייל.
תוכנת "קורא מסך" מקריאה באמצעות הרמקולים את תוכן האתר: כותרות, מאמרים, כפתורים, טבלאות וכדומה. הניווט באתר נעשה באמצעות המקלדת ובעזרת מספר גדול של צירופי מקשים.
נציגי התמיכה, שכאמור גם הם מתמודדים עם ליקויי ראייה, למדו את אתר כללית על בוריו ויודעים בדיוק מה מצוי בו והיכן. למעשה, יש להם בראש תמונה של האתר כולו - מה שמאפשר להם להדריך את הלקוחות. נניח שהמבוטח הסובל מלקות ראייה רוצה לזמן תור לרופא המשפחה שלו.
הוא מתקשר ל־9366*, ונציג התמיכה מדריך אותו שלב אחרי שלב כיצד לנווט באמצעות המקלדת באתר האון־ליין, להגיע אל רופא המשפחה המבוקש ולזמן את התור.
בכל שלב בניווט מקבל הלקוח חיווי בקול (באמצעות קורא המסך) ובברייל (באמצעות צג הברייל) על המידע המבוקש או על ההתקדמות בדרך אל המידע המבוקש. באופן דומה מונחה הלקוח לעבר אתר המידע, ולאחר שהוא מגיע ליעדו הוא יכול לקרוא בברייל או לשמוע את המידע המבוקש.
לאחר כמה הנחיות לומד הלקוח לנווט באתר כללית בכוחות עצמו, ללא כל סיוע חיצוני.
רונן ברסקה הוא מנהל אתר במחלקת מוקדים בחטיבת השירות בכללית
* המידע המופיע במדריך הוא לידיעה כללית בלבד. יש לעיין בתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות